تکنولوژی نرم‌افزاری بورس اوراق بهادار
چارت قیمتی سهام، طلا، آتی، نقدی، شاخصها
توسط متاتریدر با نام پایلوت رسا
صفحه اصلیآموزشالگوی جامع (فراگیر) هارمونیک

توضیحاتی راجع به الگوی جامع (فراگیر) هارمونیک در بازارهای مالی (پیشرفته)
" Comprehensive Harmonic Pattern in the financial markets "

 الگوی فراگیر یا جامع هارمونیک: اکثریت  تحلیلگران، معامله گران (Traders) و سایر افرادی که دستی در پیشبینی بازار های مالی دارند اذعان میکنند که تنوع و گوناگونی در الگوهای تحلیلی کلاسیک(سنتی) و یا هارمونیک به قدری زیاد است که استفاده ازآنها را سخت میکند. مضافا عدم وجود زمانبندی مناسب و اجبار به پیوستگی نظارت بر الگوها و صرف وقت و خستگی ناشی از آن که از ندانستن زمان واقعه میباشد، مزید  بر علت است. لازم به ذکر نیست که انحرافات و خطاهای ایجاد شده خود ریسک تجارت را بالاتر میبرد.

موارد یاد شده این حقیر را بر آن داشت تا از طریق زمانبندی و تعریف ساختاری مشخص و قابل درک برای الگو بتوانم مهندسی جامع همراه با زمانبندی که توانایی محاسبه انحرافات و خطاها در جهت اصلاح مسیر آن را داشته باشد ایجاد و تعریف کنم. بوسیله آن به سادگی و بدور از هر گونه سردرگمی میتوانیم تمامی الگوها را به صورتی واحد بررسی و تحلیل کنیم.  تعریفی ساختاری و متحد الشکل برای تمامی الگوها در ابعاد زمان، قیمت و حجم انجام شد. همچنین قواعد و قوانین حاکم بر ترکیبات آنها همچون سطوح قیمت- زمانی یا پوش های "قیمت_زمان_حجم " یا همان فضایی و حتی فراتر از آن در ابعاد چهار بعدی همچون فراوانی آماری ایجاد گردید.

الگوی ساده شده فوق به خودی خود ساده ترین و کوتاهترین راه با دقتی بالا و قابل محاسبه برای تحلیل الگوهای هارمونیکی و حتی کلاسیک میباشد. اضافه بر آن روشهایی مستقل و یا مکمل دیگری تدوین گردیدند که به برخی از آنها میتوان به مهندسی زمان- قیمت و زمانبندی الگوهای کلاسیک در کنار الگوی جامع هارمونیکی اشاره کرد.

همچنین امکان برآورد خطای عملیاتی و محاسباتی بخشی از این ساختار میباشد تا با دقت بسیار بالا اهداف معاملاتی مان شناسایی شوند. لذا این روش  علاوه بر اینکه توانایی رفع  نواقص امواج الیوت  را دارد میتواندبه  عنوان روشی مکمل برای اصلاح مسیر و شناسایی امواج در سایر روشهای تحلیلی نیز عمل کند.

  کاستن از پیچیدگی و ساده سازی هنر و مهارت لازمه هر کاری میباشد و امید است در ادامه بتوانم خدمات بیشتری در این زمینه ارایه نمایم.

 
با تشکر
مهندس مسعود جعفری
مدیریت شرکت راهبر سرمایه آسیا (رسا)
یکم بهمن ماه 1398

 

لینکهای وابسته: مهندسی زمان_قیمت، سرفصل الگوی جامع(فراگیر) هارمونیک، کارگاه آموزشی الگوی جامع هارمونیک،  آموزش برخط (آنلاین)

آشنایی با فراکتال ها و نحوه تعمیم در ساختار هارمونیک
کاربران گرامی

شرکت رسا کارگزاری نمی‌باشد و هیچگونه فعالیتی در خرید و فروش سهام و یا تحلیل و معاملات سهام ندارد
شرکت رسا تنها ارائه دهنده چارت سهام در نرم‌افزار متاتریدر می‌باشد که ارائه چارتهای سهام کاملا رایگان و بدون اخذ هزینه می‌باشد
پایلوت طلایی رسا که شامل هزینه می‌باشد، شامل چارتهای اضافه‌تر مانند نمادهای بورس کالا و ... می‌باشد.